Rapporten som konsultbolaget EY publicerat baserat på 14500 kunder i 20 länder - visar trots digitaliseringstrenden, att fler vill köpa bil hos fysiskt återförsäljare än på nätet. https://www.di.se/bil/trenden-overraskar-fler-vill-kopa-bil-av-en-aterforsaljare/
Â
Det ställer helt klart krav pÃ¥ Ã¥terförsäljarna.Â
Vi har sammanställt frågeställningar att ta med sig när det gäller inredning och kommunikation, för det andra största finansiella åtagandet, efter bostaden, som ett bilköp oftast är.
1. Navigering
Är det lätt för kunden att hitta till era kategorier och bilindelningar? Arbetar ni med golvdekaler för att uppmärksamma kunden pÃ¥ nylansering? Har ni takhängda skyltar för snabb navigering?Â
Faktum är att en god navigering leder till att säljarna kan lägga mer tid pÃ¥ sälj, och mindre tid pÃ¥ vägvisning.Â
2. Stilrent
Är era skyltar, displayer och tygväggar hela och rena? Använder ni gedigna dekaler i fönstren eller lÃ¥ter ni A4 papper fästas med tejp för att uppmärksamma nya öppettider?Â
Fram med sÃ¥pa och vatten och torka av skyltar och displayer - det räcker inte med att bilarna skiner. Ha en backup vepa till displayen för att snabbt kunna bytas ut om den blivit kantstött. Se till att kvalitet speglas frÃ¥n det ni säljer, och det ni kommunicerar pÃ¥.Â
Â
3. Nytt och fräschtÂ
Ser det likadant ut i ditt showroom som för 3 Ã¥r sen? Är det endast bilmodellerna som uppdaterats eller har er inredning ocksÃ¥ fÃ¥tt nya uttryck? Har ni nya, fräscha högupplösta bilder och budskap att kommunicera? En bilköpare byter i genomsnitt ut sin bil var 3e Ã¥r - sÃ¥ se till att byta ut vepor till dina displayer.Â
Â
Vi har tillsammans med bilbranschen i 30 Ã¥rs tid tagit fram displaylösningar som verkligen fungerar. VÃ¥ra system gÃ¥r att kombinera pÃ¥ otaliga sätt och kan uppgraderas med tillbehör. LÃ¥t oss visa dig runt i vÃ¥rt showroom för att inspirera dig och din bilhall!Â